איך לבחור כונן קשיח חיצוני?

איך לבחור כונן קשיח חיצוני?

אנו חיים בעידן בו רוב המידע שלנו מאוחסן באופן דיגיטלי. ברור לכל אחד היום עד כמה קריטי שהמידע הזה יהיה מגובה מכיוון שיש וירוסים שתוקפים מחשבים, יש תקלות שונות שיכולות להשבית את הכונן הקשיח הפנימי וסיבות נוספות שבגללם אנו עלולים להישאר יום אחד ללא המידע הזה שחשוב לנו כל כך. הפתרון האידיאלי לגיבוי המידע שלנו הוא כונן קשיח חיצוני, כונן בו ניתן לגבות את המידע וגם לחסוך לא מעט מקום במחשב עצמו. דיסק קשיח למחשב נייד או נייח שהינו חיצוני יספק לנו בראש ובראשונה שקט נפשי.

דיסק קשיח למחשב

ההבדל בין מחשבים ניידים ונייחים

בכל הקשור למחשבים ניידים או נייחים לעניין כונן קשיח חיצוני ישנו הבדל אחד משמעותי. יש שלושה גדלים של כוננים חיצוניים, 3.5 אינצ', 2.5 אינצ' ו-1.8 אינצ' (מדובר על הרוחב של הכונן) כשה – 3.5 אינצ' מיועד בעיקר למחשבים נייחים מכיוון שהם כבדים יותר, זקוקים לחיבור ישיר לחשמל ולכן הם מסורבלים יותר ופחות מתאימים לניידות ומתאימים יותר לחיבור קבוע למחשב. ה-2.5 אינצ' וה-1.8 אינצ' תוכננו במקור למחשבים ניידים והם קלים יותר ואינם זקוקים למקור חשמל קבוע.

מתי לבחור כונן חיצוני ומתי להחליף פנימי?

כונן קשיח פנימי צריך להחליף כשהנפח שלו קטן מידי לצרכים או כמובן כשישנה תקלה והוא לא עובד כמו שצריך, ותוכלו לעשות את זה ע"י יצירת קשר עם מעבדת מחשבים בראשון לציון והמומחים שלנו ישמחו לעזור לכם. בחירת כונן חיצוני נדרשת כפי שציינו כשצריך נפח אחסון גדול יותר ממה שהמחשב מספק או כשרוצים להוריד עומס מהמחשב בכדי שיעבוד מהר יותר ורוצים להעביר את הכול לכונן חיצוני או כשרוצים לגבות חומרים שקיימים במחשב, ועדיף לעשות את זה כמה שיותר מוקדם.

מותגים

יש שלל חברות שמייצרות כוננים קשיחים חיצוניים חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. בבחירת כונן קשיח חיצוני חשוב לבחור חברה מוכרת בשוק מכיוון שהכונן הקשיח הינו רכיב רגיש מאוד ואם הוא לא עמיד מספיק הוא עלול להיפגע ויחד איתו כל המידע שיש לכם עליו. המותגים המובילים בתחום הם: סמסונג, ווסטרן דיגיטל, מאקסור, היטאצ'י ואחרים. אומנם המותגים הללו יעלו יותר ולעיתים אף באופן משמעותי מכוננים של חברות פחות מוכרות ובעיקר סיניות, אך כשמדובר על מידע דיגיטלי לא כדאי לקחת סיכון. אתם לא רוצים לקנות כונן לא מוכר ובזול, לאחסן בו מידע חשוב ולגלות לאחר זמן מה שהמידע הזה נעלם. תשקיעו מעט יותר ותשנו טוב יותר בלילה.

חיבור הכונן למחשב

יש ממשקי חיבור שונים לכוננים חיצוניים קשיחים אך המוכר והנפוץ ביותר הוא חיבור ה-USB. חיבור זה יכול להיות של USB 2.0 והוא מעביר נתונים בקצב של עד 480 MBPS והיום יש גם את חיבור USB 3.0 שהוא מהיר כמעט פי 10 אך חשוב לוודא שלמחשב יש תמיכה בתקן שלו.

ומה לגבי מחירים?

ככל שעובר הזמן מחירי הכוננים הקשיחים החיצוניים הולך ויורד. אם פעם כונן של 3.5 אינצ' עלה בין מאות שקלים לאלפי שקלים בודדים (תלוי בנפח הכונן) הרי שהיום ניתן למצוא גם את אלו שבנפח גדול במחיר של מאות בודדות של שקלים. אם פעם כונני ה-2.5 אינצ' עלו מאות רבות של שקלים ואפילו קרוב לאלף, היום גם אותם ניתן למצוא בסביבות ה-100-200 ופחות מזה (תלוי בנפחים).

אומנם אנו חיים היום בעידן בו חלק גדול מהמידע שלנו מאוחסן בענן, אך עדיין צריך לקחת בחשבון שגם מידע בענן עלול להינזק ולכן כונן פיזי חיצוני שהולך אתנו לכל מקום הוא דרך גיבוי מצוינת עם יתרונות שאין להם תחליף.

 

מאמרים נוספים:

צור קשר

'

'

דלג לתוכן מרכזי